16 July 2014

Hasrat Jagdeep temani umat Islam berbuka puasa tertunai

JAGDEEP Singh Deo (tengah) merakamkan gambar kenang-kenangan dengan penerima terpilih pada majlis sumbangan dan berbuka puasa di perkarangan Masjid Sheikh Eusoff di sini baru-baru ini.

Oleh: ZAINULFAQAR YAACOB

DATUK KERAMAT -  Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Datuk Keramat, Jagdeep Singh Deo menjelang masuk bulan Ramadan pernah menyatakan hasrat untuk menemani umat Islam berbuka puasa, dan niat murni itu tertunai dalam satu majlis di perkarangan Masjid Sheikh Eusoff dekat Kampung Dodol di sini baru-baru ini.

Beliau yang juga Exco Perancangan Bandar & Desa dan Perumahan turut menyempurnakan majlis penyampaian sumbangan hamper kepada sejumlah penerima terpilih sempena menyambut Ihya Ramadan.

“Dalam satu majlis gotong-royong di sini (Kampung Dodol) sebelum ini, saya ada menyatakan keinginan untuk menyertai majlis berbuka puasa, dan, sekarang saya diberi peluang untuk mememani mereka berbuka puasa,” ujar Jagdeep kepada wartawan.


Beliau berkata demikian pada satu majlis gotong royong di Kampung Dodol di sini, yang diadakan serentak dengan majlis penyampaian sumbangan hamper kepada 70 penerima terpilih.

Perkembangan terbaru itu sekaligus menyerlahkan keharmonian komuniti di negeri ini, walaupun berbeza kepercayaan dan bangsa.

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus