18 May 2018

Change.org lancar bantahan Dr M jadi Menteri Pendidikan




NATIZEN ramai yang membantah Perdana Menteri Ketujuh mengumumkan dirinya sebagai Menteri Pendidikan.

Tun Dr Mahathir Mahathir didakwa bertindak menyimpang daripada Manifesto Pakatan Harapan.





Kalau saya berada dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan pun, akan saya berdalih “kami fikir Dr Mahathir hanya dihalang pegang menteri kewangan.

Secara politik, tentu saya tidak akan bercakap sesuatu menyalahi Dr Mahathir. 

Kekhilafan hanya akan membantutkan proses agihan kerusi Menteri dll sahaja, silap-silap akan merugikan Parti Keadilan Rakyat (PKR), kalau saya wakil rakyat daripada parti massa itu. 

Saya membayangkan semua ahli politik dalam Pakatan Harapan akan lebih menjaga kepentingan sendiri berbanding kepentingan awam, supaya tidak terikhtilaf dengan Dr Mahathir.

Maka, tidak ada banyak sangat yang kita boleh mengharapkan kepada amalan politik sebegini. 

Justeru, bagi yang tidak setuju Dr Mahathir melantik dirinya sebagai Menteri Pendirikan, mungkin boleh menyalurkan protes anda secara petisyen atas talian.

Klik   Change.org   untuk memberi sertai kempen “Mengasingkan jawatan Menteri Pendidikan daripada Perdana Menteri.

Jom!

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus