08 June 2016

Dituduh anti Islam, tapi pentadbiran Guan Eng sumbang RM15 juta perbesar SAR Al-Itqan



Zainulfaqar Yaacob 
8 Jun 2016 | 1.21 petang

GEORGE TOWN - Pentadbiran Ketua Menteri Y.A.B. Tuan Lim Guan Eng yang digambarkan anti Islam oleh pemimpin tertentu PAS belakangan ini pada petang tadi mengumumkan pemberian sumbangan sebanyak RM15 juta, untuk pembesaran Sekolah Agama Rakyat (SAR) Al-Itqan dekat Teluk Kumbar.

Timbalan Ketua Menteri I, Dato' Mohd. Rashid Hasnon dalam kenyataannya memberitahu pemberian sumbangan tersebut membuktikan Kerajaan Pakatan Harapan Pulau Pinang hari ini senantiasa berusaha memartabatkan Islam serta kedudukan umat di negeri ini.

Sidang media itu turut disertai Exco Hal Ehwal Agama Islam, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Dato' Abdul Malik Abul Kassim, Jagdeep Singh Deo (Exco Perancangan Bandar & Desa dan Perumahan) dan Lim Hock Seng (Exco Kerja Raya, Pengangkutan dan Utiliti) serta Dato' Maktar Shapee (Timbalan Yang di-Pertua Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang)

BERITA LANJUT MENYUSUL KEMUDIAN

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus