18 March 2016

Guan Eng beli rumah RM2.8 juta pelawa Shabudin Yahaya bersemuka 20 Mac

Oleh: ZAINULFAQARYAACOB 

GEORGE TOWN - Datuk Shabudin Yahaya dijemput bersemuka selepas mengaitkan pembelian sebuah rumah oleh Ketua Menteri YAB Tuan Lim Guan Eng dengan penjualan penjualan tanah milik Kerajaan Negeri dekat Taman Manggis pada tahun 2012 lalu.

"Saya membeli rumah tersebut dengan harga RM2.8 juta pada 28 Julai 2015, bukan daripada pemaju swasta tetapi daripada individu persendirian.

"Saya membeli dengan mengambil pinjaman bank sebanyak RM2.1 juta dan baki RM700,000 dibayar secara tunai, berdasarkan apa yang saya terima sebagai Ketua Menteri dan wakil rakyat.

"Saya tiada apa-apa untuk disembunyikan...marilah bersemuka secara fakta dan angka, di depan media massa di pejabat saya di Komtar pada Ahad, 20 Mac ini jam 11.00 pagi," tegas Guan Eng kepada pemberita tengah hari tadi.

Memetik laporan Malaysiakini baru-baru ini, Shabudin yang juga Ahli Parlimen Tasik Gelugor merangkap Pengerusi PERDA turut mendakwa projek rumah kos rendah sepatutnya di atas tanah Taman Manggis, dengan membuat implikasi bahawa Guan Eng membeli rumah dengan harga yang rendah adalah bentuk sogokan.

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus