20 January 2016

Pulau Pinang bincang isu trafik sempena dua perayaan, bukan teroris IS, respons Guan Eng

Oleh: ZAINULFAQAR YAACOB

GEORGE TOWN - Mesyuarat membabitkan polis di Komtar yang menempatkan pejabat pentadbiran Kerajaan Pulau Pinang semalam langsung tidak membincangkan mengenai anasir keganasan Negara Islam (IS) di negeri ini.

Ketua Menteri, Y.A.B. Tuan Lim Guan Eng memberitahu, itu hanya mesyuarat rutin bulanan Majlis Keselamatan Negeri.

"KPN (Ketua Polis Negeri, Dato' Wira Abdul Rahim Hanafi) telahpun memberi jaminan bahawa keadaan keselamatan di Pulau Pinang adalah terkawal.

"Tumpuan mesyuarat adalah isu (pengurusan) trafik sempena sambutan Tahun Baru Cina (8 dan 9 Februari) serta Thaipusam (24 Januari)," jelas Guan Eng kepada pemberita di sini, tengah hari tadi.

Timbalan Ketua Menteri I, Dato' Mohd. Rashid Hasnon, Prof. P. Ramasamy (Timbalan Ketua Menteri II) dan Dato' Abdul Malik Abul Kassim (Exco Hal Ehwal Agama Islam, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna) turut sertai sidang media itu.

Isu teroris kembali menjadi perhatian khalayak di tanah air ini, susulan serangan bom berani mati di Jakarta, Indonesia pada 14 Januari lalu.

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus