05 October 2015

Asics Penang Bridge International Marathon 2015 pada 22 Nov.

DANNY Law Heng Kiang (tengah) menerima serahan hadiah cabutan bertuah daripada dua wakil penaja Proton Holdings Berhad, berupa Proton Iriz dan Proton Saga Plus di sini baru-baru ini. | Foto: arkib Buletin Mutiara

Oleh: ZAINULFAQAR YAACOB

GEORGE TOWN – Sebuah Proton Iriz dan sebuah Proton Saga Plus buat julung-julung kalinya dijadikan hadiah cabutan bertuah bagi mereka menyertai larian maraton antarabangsa Asics Penang Bridge International Marathon 2015 yang dilangsungkan di Jambatan Pertama Pulau Pinang pada 22 November depan.

Pengerusi penyeleras larian, Danny Law Heng Kiang berkata, yuran pendaftaran selepas 1 September dinaikkan RM10 bagi semua ketegori, kecuali kategori 10 kilometer Junior dan 8 kilometer Larian Ria yang menyaksikan kenaikan yuran RM5 sahaja.

"Oleh itu, bayaran akan menjadi RM90 untuk (kategori) Maraton Penuh, RM80 untuk Separuh Maraton, RM70 untuk 10KM Terbuka, RM45 untuk 10KM Junior dan RM25 untuk Fun Run,” jelas Danny Law yang juga Exco Pembangunan Pelancongan di sini baru-baru ini.

Difahamkan, empat kategori dipertandingkan, iaitu Maraton Penuh 42 kilometer untuk Terbuka Lelaki, Terbuka Wanita, Veteran Lelaki dan Veteran Wanita; Separuh Maraton 21 kilometer (Terbuka Lelaki, Terbuka Wanita, Veteran Lelaki dan Veteran Wanita); 10 kilometer Terbuka (Lelaki dan Wanita); dan 10 kilometer (Junior Lelaki dan Junior Wanita).

Tambah beliau, mereka yang menyertai larian ini berpeluang untuk memenangi hadiah cabutan bertuah berupa Proton Iriz dan Proton Saga Plus yang kedua-duanya berharga RM100,000 tajaan Proton Holdings Berhad.

Acara perlepasan peserta secara berperingkat mengikut kategori akan dilangsungkan bermula pukul 1 pagi hingga 7.45 pagi, hari tersebut.

Difahamkan, larian kali menerima penyertaan 24,00 peserta berdaftar, sungguhpun penganjur mensasarkan 40,000 penyertaan daripada seluruh negara dan antarabangsa.

Orang ramai yang mempunyai pertanyaan atau ingin membuat pendaftaran secara dalam talian boleh melayari www.penangmarathon.gov.my.

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus