10 September 2015

Biar Najib Razsk perintah Malaysia hingga PRU14, sebab Rasulullah suruh bantu orang zalim?

Bekas pemimpin kami berdalih bahawa parti Islam itu tidak akan menyokong undi tidak percaya kepada Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai perdana menteri, di Parlimen.

Walhal, langkah itu demi menyelamatkan ekonomi Malaysia daripada terus punah,  susulan skandal RM42 bilion 1MDB.

Katanya, masih tiada saksi dalam kes 'sumbangan' RM2.6 bilion ke akaun peribadi Najib Razak.

Sedangkan, qarinah itu, untuk Najib disiasat dan didakwa jika bersalah. 

Semua ini tiak boleh berlaku selagi Najib Razak di gigi kekuasaan,  sebab itu perlu hentikan Najib sebagai perdana menteri.

Sebelum bekas pemimpin kamu berdalih, tunggu Najib perintah Putrajaya hingga PRU14, elok baca sabda Rasulullah S.A.W sekuriti di bawah ini dulu:

عَنْ أَنَسٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: انْصُرْ أَخَاكَ ظَالِمًا أَوْ مَظْلُومًا. فَقَالَ رَجُلٌ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَنْصُرُهُ إِذَا كَانَ مَظْلُومًا أَفَرَأَيْتَ إِذَا كَانَ ظَالِمًا كَيْفَ أَنْصُرُهُ قَالَ تَحْجُزُهُ أَوْ تَمْنَعُهُ مِنْ الظُّلْمِ فَإِنَّ ذَلِكَ نَصْرُهُ -  رواه البخاري.

Maksudnya:
Daripada Anas r.a. telah meriwayatkan, Rasulullah s.a.w. telah bersabda: “Bantulah saudaramu yang zalim dan orang yang dizalimi”. Maka telah bertanya seorang lelaki kepada baginda s.a.w. : Wahai Rasulullah s.a.w., aku akan membantunya jika dia seorang yang dizalimi maka adakah pada pandangan engkau jika dia seorang yang zalim, bagaimanakah aku akan membantunya? Rasulullah s.a.w. menjawab dengan sabdanya: “Aku menahannya atau menghalangnya daripada kezaliman maka sesungguhnya itu adalah bantuan kepadanya”.  (Riwayat Bukhari)

Wallahu 'alam. 

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus