05 January 2015

Rai TMM 2015 P.Pinang Feb. menarik!

KETUA Menteri (kiri) diiringi Ooi Chok Yan turut melancarkan logo khas Tahun Melawan Malaysia 2015 Peringkat Negeri di sini baru-baru ini.

Oleh: WATAWA NATAF ZULKIFLI

GEORGE TOWN - Pesta Belon Udara Panas di Padang Polo pada 21 dan 22 Februari ini mungkin akan dijadikan acara tahunan kelak, jika mendapat sambutan luar biasa pada sambutan Tahun Melawat Malaysia 2015 (TMM2015) di negeri ini pada bulan Februari depan.

Menurut Pengurus Besar Penang Global Tourism (PGT), Ooi Chok Yan, pihaknya dengan bekerjasama dengan Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia akan menganjurkan beberapa acara tahunan menarik, seperti Pertandingan Tarian Singa Antarabangsa Malaysia, Pesta Chingay dan Pesta Sr. Anne, demi menggandakan lagi tarikan pelancongan ke negeri ini.

“Dijangkakan juga February akan menjadi satu bulan yang paling meriah dengan banyak sambutan bakal diadakan seperti Tropfest Southeast Asia, Thaipusam, Tahun Baru Cina, Pesta Belon Udara Panas dan Tahun Baru Hokkien,” ujar beliau kepada wartawan di sini baru-baru ini.

Selain itu, katanya lagi, Penang Anime Matsuri Party turut akan diadakan pada 23 dan 24 Mei depan.

Pada sidang sama, Ketua Menteri, Y.A.B. Tuan Lim Guan Eng diiringi Chok Yan turut melancarkan logo khas Tahun Melawan Malaysia 2015 Peringkat Negeri.

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus