10 July 2014

MP Batu Kawan kumpul pakaian raya terpakai bermutu rai umat Islam terpilih

FOTOJURNALiS Zainulfaqar Yaacob (kiri) merakamkan gambar kenang-kenangan dengan P. Kasthuriraani (kanan) di pejabatnya Pusat Khidmat Rakyat Ahli Parlimen Batu Kawan, pagi tadi.

Oleh: ZAINULFAQAR YAACOB

BUKIT TAMBUN - Ahli Parlimen Batu Kawan P. Kasthuriraani membuka tiga pusat pengumpulan pakaian terpakai bermutu di sepanjang bulan Ramadan ini supaya aktiviti amal itu boleh dimanfaatkan oleh keluarga umat Islam terpilih setempat sempena menyambut Hari Raya Aidilfitri nanti.

P. Kasturiraani
“Program amal Syawal bertemakan ‘Beraya Bergaya Bersama’ itu diharap dapat menggalakkan komuniti untuk tidak membazir, memberi sedekah, dan yang paling penting lagi adalah renungan bersama akan kepentingan orang yang kurang bernasib baik untuk hidup selesa sebagaimana menjadi masej berpuasa pada bulan Ramadan ini.

“Sesiapapun boleh menyumbang jika ada pakaian raya terpakai bermutu bagi lelaki, wanita dan kanak-kanak untuk diagihkan kepada golongan terpilih sebelum 1 Syawal nanti,” ujar Kasthuriraani di Pusat Khidmat Rakyat Ahli Parlimen Batu Kawan, pada pagi tadi.

Menurut Kasthuriraani, pengumpulan pakaian raya terpakai bermutu di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Perai adalah Surau Perai (Suhairi 01114740596), DUN Bukit Tengah di Kedai Pak Ya Kebun Sireh (Zahir 0194135645) dan DUN Buit Tambun di Masjid Al-Insaniah Simpang Empat (Shahidi 0124684574).

“Selain tiga pusat pengumpulan ini, pakaian raya bermutu turut boleh dikumpulkan di Pusat Khidmat Ahli Parlimen Batu Kawan,” jelas Kasthuriraani lagi.

Info lanjut, hubungi Pegawai Seranta En. Rajhan 04-5681638 atau 0102315253.

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus