08 July 2014

Kalau KJ kata PR Selangor bergolak, ertinya yang akan tumbang dulu Kelantan

Saya pun ada terbaca entri Pegolakan di Selangor bukti PR tak mampu mentadbir kata KJ di blog Anak Sungai Derhaka pagi ini.

"Ini memberi gambaran jelas bahawa Pakatan masih belum mampu mentadbir kerana krisis jawatan Menteri Besar Selangor pun masih berlarutan sehingga terpaksa mengambil masa sampai setahun,"  kata Ketua Pemuda Umno Malaysia tersebut dalam laporan asal Bernama.
KJ mungkin lupa Tun Abdullah Ahmad Badawi pun perintah Malaysia tidak lama, sekitar enam tahun sahaja.

KJ mungkin juga lupa, dalam tempoh tak sampai setahun, Pak Mertuanya itu direntam turut oleh cybertroopers pro Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Dulu KJ sinonim dengan tim tingkat 4 yang kononnya hebat merancang serta mentadbir negara, last-last bungkuih sampai terpaksa minta sedekah jawatan daripada Bik Mama, yang kebetulan sedang menerima asakan serupa daripasa cybertroopers Tun belakangan ini.

Tak perlulah meludah ke langit, kerana akhirnya akan terpalit di muka sendiri.

Konflik pentadbiran Kerajaan Negeri Kedah di bawah Datuk Seri Ustaz Azizan Razak (semoga dirahmati Allah) sebelum ini sepatutnya mengajar PAS, PKR dan DAP mengenai pripenting kestabilan politik.

Kedah berjaya dirampas oleh BN, diantara puncanya disebabkan kegagalan ahli politik Pakatan Rakyat menangani krisis kepemimpinan yang membabitkan orang no.1 di negeri berkenaan.

Bibit sama nampaknya sedang meledak di Selangor.

Saya kata, tak mustahil Selangor akan tumbang pada PRU14 nanti.

Ada seorang cybertrooper Umno di Pulau Pinang berkata, "kalau KJ cakap sebegitu, ertinya Kelantan akan tumbang dulu sebab pandangan rakyat di sana lebih kronik..."

KJ macam Dr. Mahathir. Pemikirannya Long Range Planning, satu perancang untuk melengkapkan satu perancangan yang lain.

Saya tak terkata apa-apa.

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus