05 June 2014

Pelanggan MPPP syor Bajet 2015 tumpu infrastruktur

KEiNDAHAN Town Hall dekat Padang Kota Lama, pada sebelah malam.

GEORGE TOWN - Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) disyor memberi tumpuan pada perancangan menaiktaraf Tapak Penjajaan Sementara (TPS), selain, memperbaiki penempatan semula penjaja-penjaja kecil sekitar kawasan pulau.

Demikian maklum balas pelanggan pada sesi Perjumpaan Bajet MPPP 2015 yang dilangsungkan di Dewan Bandraan dekat Padang Kota Lama di sini baru-baru ini.

Yang di-Pertua MPPP, Datuk Ar. Patahiyah Ismail memberitahu, rata-rata pelanggan secara umumnya mahu pihak berkuasa tempatan (PBT) memperbaiki infrastruktur awam berwajib.

Tambah Patahiyah, MPPP turut disyor memperbanyakkan pemasangan alat-alat permainan, alatan gym serta gelanggang fitsal dan badminton di kawasan kediaman komuniti.

Pada pertemuan tersebut, Patahiyah turut merakamkan penghargaan kepada Ahli-ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) serta pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang banyak mengetengahkan aduan rakyat demi meningkatkan mutu perkhidmatan PBT.

“Mereka lebih dekat dengan rakyat. Kita perlukan input dari ADUN dan NGO untuk sama-sama memberi pendapat dan kemukakan cadangan mambantu Majlis dalam penyedian bajet yang lebih baik,” ujar Patahiyyah.

Setiausaha Perbandaran MPPP, Ir. Ang Aing Thye dan Joseph Ng Soon Siang (Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pengurusan Kewangan MPPP) turut menyertai majlis interaktif pelanggan tersebut.

Perjumpaan Bajet MPPP 2015 diadakan demi menyuburkan semula demokrasi tempatan, dengan menggalakkan warga pulau dalam membuat keputusan belanjawan bersama-sama MPPP.

Maklum balas pelanggan masih boleh dikemukakan menerusi laman sesawang www.mppp.gov.my sehingga 14 Jun ini.

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus