04 June 2014

Pameran buku dorong budaya membaca – Soo Huey

DUA kanak-kanak yang mengunjungi pameran ini asyik dengan buku masing-masing di sini baru-baru ini. | Foto: arkib Buletin Mutiara.

YAP Soo Yuey (kanan) mencermati hasilan kraf tangan berupa beg, sambil diramahi oleh peserta pameran di sini baru-baru ini.

GEORGE TOWN - Sebanyak 24 artis seni dan pembuat kraftangan dirakam menjayakan Pameran Buku, Seni dan Kraftangan Pulau Pinang pertama selama 10 hari bermula pada 23 Mei lepas di Island Plaza di sini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pulau Tikus, Yap Soo Huey dalam ucapan perasmiannya turut merakamkan penghargaan kepada semua pengunjung yang menyertai pameran tersebut.

“Walaupun pada dasarnya kita mempunyai perpustakaan, tetapi, kebanyakkannya adalah di kawasan luar bandar. Bilangan perpustakaan yang ada di kawasan bandar adalah terhad.

“Peluang sebeginilah harus digunakan oleh masyarakat sekeliling untuk menambah pengetahuan dan bahan bacaan.

“Melalui pembacaan sahaja, kita dapat mempertingkat diri,” ujar beliau, sambil merakamkan penghargaan kepada penganjur, Leo Books.

Justeru, Soo Huey berkata, pihaknya berharap pameran bertemakan OMG! atau o’my George Town itu akan mendorong lagi semangat komuniti tanpa mengira lapisan umur untuk menyuburkan budaya membaca dalam diri masing-masing.

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus