05 September 2013

Buka tender urus memmogram percuma hingga 30 Sept.

ALAT Memmografi.
KERAJAAN Negeri baru mengumumumkan tender terbuka kepada mana-mana hospital swasta, klinik-klinik atau pusat kesihatan yang berminat untuk bersama mengendali Program Pemeriksaan Mammogram Percuma di egeri berkenaan.

Exco Pertanian & Industri Asas Tani, Pembangunan Desa dan Kesihatan, Dr. Afif Bahardin berkata, tender itu ditawarkan sehingga 20 September depan sahaja.

"Kerajaan Negeri berharap program ini dapat meningkatkan kualiti kesihatan kaum wanita di negeri ini dengan slogan 'Sayangi Wanita Pulau Pinang'," ujar beliau di Komtar, George Town baru-baru ini.

Ketua Menteri, Y.A.B. Tuan Lim Guan Eng dan Datuk Mohd. Rashid Hasnon (Timbalan Ketua Menteri I) turut hadir pada sidang media itu.

Dr. Afif yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seberang Jaya berkata, makluman penuh tawaran tender tersebut boleh diperoleh melalui laman sesawang rasmi Kerajaan Negeri.

Tambah beliau, Briged Wanita melalui Pejabat Pusat Khidmat Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Pusat Khidmat Penyelaras DUN (KADUN) akan memainkan peranan penting bagi menjayakan salah satu janji Manifesto Pakatan Rakyat Pulau Pinang pada musim Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13), 5 Mei lalu.

"Amalan pemerintahan yang Cekap, Akauntabiliti dan Telus (CAT) telah mengukuhkan lagi kedudukan kewangan Kerajaan Negeri.

"Hasil penjimatan ini dikongsi dan dimanfaatkan bersama seluruh rayat Pulau Pinang tanpa mengira agama, bangsa atau faham politik," ujar beliau. 

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus