17 July 2013

Muhyiddin 'tazkirah' Kuala Besut RM343,000

TiMBALAN Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin pun bertazkirah sempena Pilihan Raya Kecil Kuala Besut serta mengumumkan peruntukan RM343,000 bagi menaik taraf Masjid Haji Ishak dekat Kampung Dengir.

Dalam tazkiah di depan kira-kira 200 jemaah solat taraweh, Timbalan Presiden Umno itu meminta rakyat mengundi 'calon Putrajaya' Tengku Zaihan Che Ku Abd. Rahman.

"Peristiwa (pergolakan seperti di Syria dan Mesir) itu satu iktibar bagi rakyat Malaysia untuk merasa begitu bersyukur kerana berada dalam keadaan aman dan selesa di Malaysia.

"Sebab itu yang penting bagi kita ialah bagaimana untuk memupuk semangat persefahaman di kalangan umat Islam, walau tidak seteruk di negara luar, tetapi, kita bimbang disebabkan perbezaan politik telah menggugat semangat ukhuwah yang terjalin sekian lama," dalihnya di sini, semalam.

Hadir bersama, Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said, Datuk Seri Idris Jusog (Menteri Pendidikan II) dan Fathul Bari Mat Jahaya (Pengerusi Sekretariat Ulamak Muda Malaysia).

Terdahulu, Muhyiddin memberi isyarat pemberian rumah percuma yang didakwanya 'Islamis' kepada 72 keluarga terpilih.

Beliau berdalih, insiatif itu bukan rasuah pilihan raya.

Itu, tidak termasuk pemberian RM200 kepada 1,091 pengundi Kuala Besut.

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus