19 July 2013

ADUN Batu Maung agih sumbangan 40 terpilih

ABDUL Malik Abul Kassim (bertali leher) bergambar kenang-kenangan bersama sebahagian penerima sumbangan sempena Ramadan di sini baru-baru ini.

EXCO Hal Ehwal Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Abdul Malik Abul Kassim mengagihkan sumbangan Zakat Pulau Pinang (ZPP) kepada lebih 40 fakir miskin dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Batu Maung baru-baru ini.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Maung berkata, sumbangan itu berupa barangan asasi seperti beras dan sebagainya untuk kegunaan bulan Ramadan serta persiapan menyambut Hari Raya Puasa.

Majlis sumbangan itu diadakan secara sederhana di Komtar di sini.

Menurut beliau, senarai penerima dipilih sendiri oleh Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Komuniti (JKKK) dan majlis sama telahpun dilaksanakan di beberapa kawasan lain baru-baru ini.

Penarima, Rodiah Abu Bakar (gambar), 60, dari Jalan Perak yang pertama kali menerima sumbangan itu melahirkan rasa syukur kepada Ilahi.

“Harap sumbangan seperti ini dapat diteruskan lagi,” ujar beliau semasa ditemui kemudian di sini.

Perkembanan terbaru itu sekaligus menyerlahkan komitmen Kerajaan Negeri cakna dengan kebajikan golongan terpilih berkenaan.

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus