18 June 2013

Mengapa Zahid ghenyeh macam kerang busuk apabila menara Umno P.Pinang runtuh?


Zahid yang dikenali selepas dilantik menjadi Menteri Pertahan adalah seorang yang serius.

“Kalau tidak suka, sila keluar dari Malaysia,” jerkah Zahid.
Naib Presiden Umno itu maksudkan, 51 peratus undi popular kepada Pakatan Rakyat patut keluar dari Malaysia kalau tidak boleh menerima penipuan PRU13 serta 'perdana menteri minoriti' Najib Razak.

Tersengeh macam kerang busuk ini bukan perangai semula jadi Zahid.

Apabila Zahid memeluk Kit Siang dan cuba bersandiwara baik dengan Guan Eng sampai ketua menteri itu pun tak selesa, tentu ada tidak kena dengan lawatan mengejutnya kawasan kejadian runtuhan konkrit di Menara Umno Pulau Pinang baru-baru ini.

Tengah hari tadi Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP arah empunya bangunan itu menyediakan laporan kestabilan dan keselamatan bangunan dalam masa tujuh hari bermula hari ini.

Saya ada memberi reaksi spontan mengenai isu tersebut.
"PEMILIK MENARA UMNO P.PINANG SEJAK 10 MEI 2011 LAGI DIMINTA MENGEMUKAKAN LAPORAN PEMERIKSAAN BANGUNAN, TETAPI, GAGAL DITERIMA MPPP SEHINGGALAH BERLAKUNYA INSIDEN MERAGUT DUA NYAWA," - FAQAR USTAZ GILA
Di bawah ini, saya kemukakan dulu laporan ringkas rasmi yang dikeluarkan oleh MPPP mengenai insiden tersebut untuk semua kita berteka teki.


Mengapa Zahid ghenyeh macam kerang busuk apabila menara Umno P.Pinang?
Monyet & ayam ini tak senyum sebab UG gagal.

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus