18 April 2013

5 calon BN gelabah didakwa tipu sijil ijazah

Lima calon BN didakwa mengunakan ijazah akademik daripada 'universiti jual ijazah', kata Ong Kian Ming.

Serentak itu, beberapa calon BN berkenaan menggelabah serta mengugut untuk memfailkan saman terhadap strategis Pakatan Rakyat (PR) itu.

"Jangan main cakap saja, tunjukkan bukti...saya tidak teragak-agak untuk ambil tindakan mahkamah," dalih Pengerusi Gerakan Selangor, A. Kohilan Pillay.

Pemangku timbalan menteri luar itu akan mencabar penyandang, Gobind Singh Deo daripada DAP.

Pengerusi Pihak Berkuasa Pelabuhan Klang (PKA), Teh Kim Pooh yang mahu merampas kerusi Parlimen Pelabuhan Klang turut dilihat gelabah dengan pendedahan strategis PR berkenaan.

"Mereka (PR) boleh telefon sendiri pensyarah saya kalau mereka mahu," dalih Kim Pooh.

Dalih yang sama turut disuarakan oleh Pengerusi Bahagian Hulu Langat, Lee Ban Seng yang bakal bertanding di DUN Kajang.

"Dakwaan itu tidak tepat. Saya agak cemerlang sejak (di bangku) sekolah...saya ada bukti kukuh saya duduki peperiksaan," dalih Ban Seng.

Adalah pemangku perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak memilih calon mampu menang daripada kalangan individu yang 'menipu sijil ijazah'

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus