18 March 2013

"Tok Det tuuu ayah kami...!" -Burmah IC

Tunku Abdul Rahman (bekas Perdana Menteri I) dituduh “lebih teruk” semasa Dr Mahathir sendiri didedah terlibat dalam sindiket mengkhianati negara.

"Kita patut tengok balik dan ingat. Tunku Abdul Rahman lebih teruk daripada saya. Dia beri sejuta kewarganegaraan kepada mereka yang tidak layak. Jadi kenapa apa yang dia (Tunku Abdul Rahman) buat tak salah dan apa yang saya buat ini salah?” dalih Mahathir pada 17 Januari lepas, dipetik portal berita Malaysiakini.com

Malaysiakini.com pada 20 September 2011 melaporkan, kabel diplomatik Amerika Syarikat yang bocor mendedahkan, bekas pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman mengakui pernah mengeluarkan lebih 60,000 kad pengenalan palsu kepada pekerja asing di Sabah sekitar 90-an, atas arahan Umno.

12,799 pemegang kad pengenalan dari Pulau Pinang sendiri tidak diketahui negara asal kelahiran tetapi dikesan dalam daftar pemilih SPR.

Dalih Dr.Mahathir itu sekalisgus membayangkan beliau tahu dan terlibat dalam sindiket memberi kad pengenalan kepada warga asing di Sabah.

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus