14 February 2013

Duit Najib tak mampu beli undi, laungan 'Tidak Untuk BN' : Kit Siang

PENASIHAT DAP, Lim Kit Siang berkata, wang Datuk Seri Najib Tun Razak tidak mampu membeli undi dan laungan "Tidak Untuk BN" dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.

Itu, katanya, dapat dibuktikan pada rancangan Najib mahu melonjak imej diri sendiri dan Umno dalam insiden dimalukan oleh penyanyi Gangdam Style, PSY pada Sabtu lepas yang dikatakan khalayak gagal.

“Ketika saya melintas, tapak Sekolah Han Chiang itu pagi semalam dipenuhi timbunan sampah selepas 48 jam persembahan Gangnam Style Psy yang diterbangkan terus dari Brazil ke Pulau Pinang, tetapi penganjur gagal mengembalikan kebersihan tapak sekolah itu.

“Ini adalah pengajaran yang mahal buat Najib dan UMNO/BN bahawa terdapat benda yang tidak boleh dibeli dengan wang, termasuk undi.

“Pada majlis Tahun Baru Cina itu, Najib diaibkan dengan video satu minit berterusan tersebar dan ditonton ramai rakyat Malaysia yang tidak dapat dilupakan apabila tiga kali laungan Yes ketika ditanya Are you ready for Psy? diikuti tiga laungan No ketika ditanya: Are you ready for BN?," katanya dipetik dari Roketkini.

Ahli Parlimen Ipoh Timur itu berkata demikian dalam satu  kenyataan media Pengiraan Detik 57 Hari ke PRU-13 di Kuala Lumpur, semalam. -END 

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus