24 September 2012

Pegantung bendera BN tak patriotik, bahaya orang awam - Ah Teong

BUKTI bendera BN digantung lebih tinggi dari Jalur Gemilang dan bendera P.Pinang.
Ah Teong (kanan) & Harvinder kemuka bukti dan laporan polis.
AHLi Majlis bagi Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Ong Ah Teong hari ini mempersoal tindakan sekumpulan pemuda parti pembangkang Pulau Pinang tertentu memasang 100 bendera Barisan Nasional (BN) secara haram dan berbahaya pada lampu-lampu jalan di sekitar Tanjung Tokong.

Tidak cukup dengan itu, beliau turut mempersoal wibawa serta patriotisme pihak berkenaan kerana memasang bendera Barisan Nasional lebih tinggi dari Jalur Gemilang dan bendera Pulau Pinang di depan pasar raya Island Plaza, di sini.

"Selepas bendera-bendera itu dipasang menggunakan kren jentera tanpa permit majlis (MPPP) dan permit polis, Barisan Nasional tidak mahu mengaku bertanggungjawab pula.

"Saya kesal mereka (pemimpin Barisan Nasional) tidak mahu bertanggungjawab, tetapi menyalah penyokong-penyokong mereka.

Bendera BN digantung pada tiang lampu secara bahaya.
"Kami telahpun membuat laporan polis kerana bendera-bendara ini dipangsang pada tiang-tiang lampu yang berketinggian lebih 30 kaki...jika bendera-bendera ini jatuh, akan membahayakan pengguna jalan dan penjalan kaki.

"Mereka (Barisan Nasional) mahu kehidupan atau undi daripada rakyat di sini. Mereka cuba angkuh dengan majlis atau angkuh dengan perlembagaan," soal beliau. ," ujar beliau dalam satu sidang media bersama-sama Ahli Majlis MPSP, Harvindar Singh a/l Darshan Singh.

Berdasarkan laporan polis yang dibuat pada 23 September lepas, difahamkan, 100 bendera itu dipasang di sepanjang Jalan Gotblieb, Jalan Tanjung Tokong dan Jalan Bahan Jermal pada malam sebelumnya.

Tiada mana-mana pihak, termasuk pemimpin Barisan Nasional Pulau Pinang mengaku bertanggungjawab dengan aksi angkuh menggantung bendera-bendera tersebut. -END

Salinan laporan polis yang dibuat Ah Teong.

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus