15 July 2012

Umno sakit hati bila Cina DAP pun sokong perjuangan Melayu Felda

SEMUA kita tahu bahawa isu peneroka FELDA ditipu hidup-hidup oleh pentadbiran Najib Razak adalah isu dalam jalur kepentingan Melayu.

Sebab itu, blogger Umno seperti penembak babi cuba menggambarkan bahawa tidak ada Cina DAP menyertai perhimpunan Oren semalam.

Mungkin pentadbiran Najib Razak bimbang, jika rakyat terbanyak di negara ini melihat serta menyedari bahawa Oren ini juga nyata disertai oleh pelbagai kaum, baik Melayu, Cina, India, Sikh dll sebagaimana yang dilihat dalam Bersih 3.0 lepas dan Hijau .

Perkara ini hampir tidak berlaku semasa Bersih 1.0 dan Bersih 2.0. Yang kena belasah oleh 'polis raja di Malaysia' dalam dua perhimpunan aman itu adalah Melayu.

Tapi, Bersih 3.0 menyaksikan Melayu, Cina dan India sama-sama dibedil dengan meriam air dan gas pemedih mata serta diterajang oleh 'anjing' Umno ini.

Kazaliman dan penyelewengan pentadbiran Najib sendiri sebenarnya telah mengajar semua kaum tanpa kira parti, termasuk dari Umno, MCA dan MIC sendiri beramai-ramai turun ke jalan raya.

Lihat pendedahan AmenoWorld mengenai blogger penembak babi kaki 'putar' ala Utusan.

SEBARKAN!
Klik gambar

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus