04 July 2012

UiTM Pmtg. Pauh jadi sarang Umno gulingkan Kerajaan Negeri P.Pinang?

Mohamed Razali
UiTM P.Pinang dekat Permatang Pauh baru-baru ini telah dijadikan sebagai sarang Umno untuk membangkitkan perasaan benci dalam kalangan rakyat terhadap Kerajaan Negeri.

Bekas 'DAP Melayu', Mohamed Razali Abdul Rahman (No.K/P: 690714-07-5591) menuduh Ketua Menteri P.Pinang Lim Guan Eng akan menjadikan Malaysia sebagai 'Negara Kristian' sekiranya Umno Barisan Nasional tumbang pada PRU13 nanti.

Ini no.telefon beliau 0164728600. Susah untuk saya mengakses beliau kerana beliau dikawal ketat oleh sekumpulan polis Cawangan Khas semasa itu.


"Mungkin kerja polis-polis berkenaan jadi 'pak yek' pada seseorang yang nyata mengeluarkan kenyataan berunsur hasutan."

Peserta, semuanya adalah guru-guru Kelas Agama dan Fardhu Ain (KAFA) dari negeri ini. Mereka mengaku dibrainwash oleh Razali. Mereka dilarang membuat apa-apa rakaman video atau rakaman suara.

Mereka berkata, Ketua Pembangkang, Datuk Azhar Ibrahim (Umno Penaga), Shabudin Yahaya (Umno Pmtg. Berangan) antara ADUN Umno yang hadir pada majlis berunsur hasutan itu.

Semasa Umno memerintah Kerajaan Negeri P.Pinang, peruntukan hal ehwal Islam di negeri berkenaan hanya RM12.5 juta sahaja bagi tahun 2008.

Berikut adalah peruntukan hal ehwal agama Islam oleh Kerajaan Negeri P.Pinang era pentadbiran Lim Guan Eng:

Peruntukan Hal Ehwal Agama Islam era PR perintah P.Pinang:
Tahun 2009: RM20.5 juta
Tahun 2010: RM24.3 juta
Tahun 2011: RM33.3 juta
Tahun 2012: RM64.0 juta

Guan Eng nak jadikan P.Pinang dan Malaysia sebagai 'Negara Kristian' selapas PRU13?

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus