14 July 2012

Polis tak jumpa sekilo dadah dalam poket, Uncle Seekers dibebaskan dengan ikat jamin

"Aweks Uncle Seekers memang cun..." - Faqar
PEMBEBASAN Uncle Seekers dengan ikat jamin polis sekaligus membuktikan bahawa kuasa raja yang dianggap zalim tidak mampu menundukkan kuasa rakyat yang memperjuangkan keadilan.

Bernama melaporkan, Timbalan Ketua Polis Siasatan Jenayah Johor, ACP Mohd. Akhir Ishak mengesahkan, Uncle Seekers atau nama sebenarnya Syed Abdullah Syed Hussein Al-Attas dibebaskan pada jam 12.55 tengah hari tadi di IPD Nusajaya.

Pengkaji aktiviti paranormal itu ditahan sekitar jam 7 malam pada 11 Julai lepas bagi membantu siasatan polis selepas beliau mendedahkan wajah sebenar kerabat Diraja Sultan Johor.

Mangsa yang sepatutnya dibicarakan di mahkamah semasa itu kemudiannya dibelenggu mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan 1948 sungguhpun akta itu dimansuhkan lalu diganti dengan Akta Keharmonian Nasional. [baca MiloSuam]

Mohd Akhir bagaimanapun berkata, kertas siasatan terhadap Syed Abdullah berkaitan kes mengikut Akta Rahsia Rasmi 1972 telahpun diserahkan kepada Timbalan Pendakwa Raya dan sedang menunggu tindakan susulan daripada mahkamah.

Polis juga, katanya masih menunggu keputusan ujian air kencing Syed Abdullah bagi kesalahan mengambil dadah. Uncle Seeker bakal ke tali gantung sebab sekilo dadah dijumpai dalam paket seluaq dia?

Teman wanita Syed Abdullah yang sebelum ini ditahan untuk membantu siasatan dan dua lelaki berusia 23 serta 24 tahun yang merupakan kenalannya yang ditangkap di Tanjung Kling, Melaka pada 9 Julai lalu, telah turut dibebaskan.

Bekas pengurus peribadi Syed Abdullah dan teman wanitanya yang berusia 27 tahun pula direman sehingga hari ini.

Difahamkan, beliau tidak dibicaralam demi menghalang segala bukti, gambar serta dokumen asli mengenai politik dalam Istana Johor didedah dalam mahkamah.

SEBARKAN!
Klik gambar

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus