03 November 2014

MP syor hospital baru di Batu Kawan

P. Kasthuriraani (bawah, sembilan dari kiri) dan T. Jayabalan (bawah, 10 dari kiri) bersama-sama pasukan penganjur Kem Kesihatan Peringkat Parlimen Batu Kawan di sini baru-baru ini.

Oleh: ZAINULFAQAR YAACOB

PERAI – Ahli Parlimen Batu Kawan, P. Kasthuriraani berharap Putrajaya mempertimbang syor memajukan sebuah lagi hospital kerajaan di Parlimen Batu Kawan memandangkan infrastuktur Hospital Sungai Bakap yang sedia ada di sini tidak mampu lagi menampung lambakan pesakit yang kian ramai.

Katanya, Timbalan Menteri Kesihatan merangkap Ahli Parlimen Balik Pulau, Datuk Seri Dr. Hilmi Yahya sendiri dalam satu kenyataan sebelum ini pernah mengakui realiti lambakan pesakit di hospital  yang menjadi tumpuan komuniti dari Daerah Seberang Perai Selatan tersebut.

"Dr. Hilmi sendiri mengaku pernah bekerja di sini (Hospital Sungai Bakap) dan tahu keadaan sebenar di sini.

"Maka, saya harap Kerajaan Pusat boleh pertimbang untuk bina sebuah hospital di atas tanah (berkeluasan) 35 ekar yang dicadangkan di Batu Kawan.

"(Ini) kerana, bandar-bandar baru khususnya di kawasan Parlimen Batu Kawan sendiri kian berkembang pesat," ujar Kasthuriraani kepada wartawan, selepas merasmikan Kem Kesihatan Peringkat Parlimen Batu Kawan di Taman Chai Leng di sini baru-baru ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Maung, Dr. T. Jayabalan turut menyertai program komuniti tersebut,

Dalam ucapannya, Kasthuriraani turut memuji penganjur bersama, Kolej Pergigian Antrabangsa Pulau Pinang (PIDC) kerana giat melaksanakan program tanggungjawab sosial korporat (CSR) di negeri ini.

"PIDC adalah contoh terbaik, menghimpunkan bakat berkualiti dan diiktiraf, serta kehadiran mereka dalam program CSR bersama-sama komuniti seperti hari ini cukup dirasai," ujar Kasthuriraani lagi, sambil merakamkan penghargaan kepada sukarelawan daripada penuntut kolej berkenaan.

Lebih 100 peserta, rata-rata warga emas direkodkan menyertai Kem Kesihatan tersebut.

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus