03 November 2014

Manfaatkan dewan JKKK demi kuasakan komuniti – ADUN Sbrg. Jaya

DR. Afif Bahardin (berdiri) meramahi anak-anak komuniti setempat pada majlis Rumah Terbuka Deepavali Peringkat KADUN Seberang Jaya di sini, semalam. | Foto: Ahmad Adil Mohamad @BuletinMutiara.

Oleh: ZAINULFAQAR YAACOB

SEBERANG JAYA - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seberang Jaya, Dr. Afif Bahardin berharap kemudahan infrastruktur sedia ada di sini seperti dewan serbaguna untuk memperkuasakan komuniti setempat.

Exco Pertanian & Industri Asas Kecil, Pembangunan Desa dan Kesihatan itu berkata demikian pada Majlis Hari Terbuka Deepavali Peringkat Kawasan Dewan Undangan Negeri (KADUN) Seberang Jaya.

"Dewan Serbaguna JKKK (Jawatankasa Kemajuan dan Keselamatan Komuniti) Seri Tenggeri ini telahpun kita ambil alih pengurusannya, (maka) saya harap dewan ini dapat digunakan semaksimum mungkin untuk program komuniti," ujar Dr. Afif di depan lebih 100 komuniti India di sini, semalam. 

Beliau turut meminta JKKK berwajib supaya mengenakan kadar sewa dewan paling rendah supaya tidak membebankan mana-mana pihak yang berhasrat untuk mengadakan kenduri kendara atau program komuniti di sini..

Dalam perkembangan berkaitan, Dr. Afif turut menyeru semua pihak supaya membuat persiapan berwajib untuk menghadapi pelbagai kemungkinan dalam perbicaraan kes Fitnah Liwat II di Mahkamah Rayuan Putrajaya kini, yang membabitkan Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia merangkap Ahli Parlimen Permatang Pauh, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Dalam laporan perubatan, dia (Mohd. Saiful Bukhari Azlan) mengaku kena (liwat) selama 30 minit, masuk dalam mahkamah, dia kata lima minit sahaja (diliwat).

"Masuk mahkamah, dia (Mohd. Saifil Bukhari) pernah yang dia kena paksa (diliwat), tetapi, kenyataannya kepada pendakwaan dia boleh kata rela sama rela.

"Di mana-mana mahkamah dalam dunia, kes seperti ini sudah lama dibuang dalam tong sampah.

"Datuk Seri Anwar Ibrahim kena (difitnah meliwat Mohd. Saiful Bukhari) kerana dia bercakap di pihak rakyat (seperti) bantah kenaikan 20 sen harga minyak dan GST (cukai barangan dan perkhidmatan) di Parlimen untuk kita semua," tegas Dr. Afif.

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus