02 August 2013

Perkuasakan Briged Wanita Batu Maung – ADUN

WARGA Batu Maung menunggu giliran menerima sumbangan emas Kerajaan Negeri daripada Abdul Malik Abul Kassim dalam satu program baru-baru ini.

AHLi Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Maung, Datuk Abdul Malik Abul Kassim berkata, pihaknya mahu memperkuasa fungsi wanita melalui Briged Wanita Pulau Pinang yang ditubuh oleh Kerajaan Negeri.

Beliau berkata, pihaknya berharap pergerakan Briged Wanita mampu turut membantu pemeriksaan mamogram percuma kepada golongan hawa di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) berkenaan.

“Dalam masa terdekat ini juga, DUN Batu Maung, akan segera menubuhkan Briged Wanita bagi membantu golongan hawa," ujar beliau di Pusat Khidmat Kampung Naran di sini baru-baru ini.

Abdul Malik yang juga Exco Hal Ehwal Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna turut menyerahkan sumbangan emas kepada 100 penerima di sini baru-baru ini.

Mereka yang menerima sumbangan terdiri oleh 20 anak emas baru lahir, 48 warga emas dan 12 waris warga emas meninggal dunia.

Dalam perkembangan lain, Abdul Malik berkata, Pusat Dialisis CAT baru dibuka di kawasan Parlimen Balik Pulau dengan menawarkan perkhidmatan dialisis serendah RM30 per sesi rawatan.

No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus