Skip to main content

Kembang bakat 600 siswa melalui KN - TKM1

MOHD Rashid Hasnon (duduk depan, dua dari kiri) bergambar kenang-kenangan bersama kepemimpinan MPMPP di Komtar, George Town baru-baru ini.

TiMBALAN Ketua Menteri I, Mohd. Rashid Hasnon berharap lebih 600 mahasiswa yang menyertai Majlis Perundingan Mahasiswa Pulau Pinang (MPMPP) dapat mengembangkan bakat masing-masing melalui program-program rasmi yang dianjur bersama Kerajaan Negeri.

"Tidak ada gunanya 'kerajaan hari ini' sekiranya lebih 600 pelajar pra universiti dan mahasiswa yang menyertai MPMPP tidak boleh mendapat apa-apa manfaat.

"Selain fokus pada kecemerlangan akademik, jangan takut menempuhi kesibukan melalui program-program kemasyarakatan kerana pengalaman itu adalah guru terbaik untuk mengembangkan bakat mahasiswa nanti," ujar beliau di Komtar, George Town baru-baru ini.

Hasrat itu disampaikan dalam satu majlis interaksi dua hala dengan kepemimpinan MPMPP.

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pantai Jerejak berkata, pihaknya bersetuju dengan cadangan MPMPP mengadakan program Ihya' Ramadan Bubur Lambuk, Jamuan Berbuka Puasa bersama Timbalan Ketua Menteri I (TKM1), lawatan sambil belajar MPMPP ke Tanah Tinggi Cameron, Karnival Kerjaya serta Kursus Pra Perkahwinan.