tahaluf siyasi

tahaluf siyasi

Wednesday, 9 January 2013

Kalimah Allah: Nak ikut cakap geng Umno atau al-Quran?

ORANG Islam berpegang dengan al-Quran termasuk nas seperti di bawah:
"...Dan sekiranya Allah tiada menolak (keganasan) sebagian manusia dengan sebagian yang lain, tentulah telah dirobohkan biara-biara Nasrani, gereja-gereja, rumah-rumah ibadah orang Yahudi dan masjid-masjid, yang di dalamnya banyak disebut nama Allah... (Surah al-Hajj: 40)
Persoalan, mengapakah Allah menyebut "biara-biara Nasrani, gereja-gereja, rumah-rumah ibadah orang Yahudi dan masjid-masjid, yang di dalamnya banyak disebut nama Allah" sekiranya benar non-Muslim dilarang dari menyebut kalimah Allah sebagaimana yang dikelirukan oleh pemimpin Umno?

Umno dan penyokong Hassan Ali saja yang antara kumpulan yang suka larang non-Muslim dari menyebut kalimah Allah dan mendekati Islam.

Tujuan Allah tidak melarang Muslim dan bukan Muslim saling menggunakan kalimah Allah supaya masing-masing atas unsur persamaan ini dapat saling mengenali agama.

Itu, baik untuk non Muslim lebih mengenali keadilan yang sebenar dalam agama Islam, bukan gambaran yang salah yang ditunjukkan oleh pemimpin perkauman Umno BN.

Setuju?

Pemuda pro Hafiz Nordin & Hasan Ali  masih tuduh
Zainulfaqar 'parasit' untuk menghalau beliau keluar
dari Jamaah PAS di Pulau Pinang.

No comments:

Post a Comment

Siap dengar, Siap bersama!

Entri Popular