05 July 2013

Kon Yeow dedah nama 'Tan Sri' gondol Bukit Gambir

NAMA Tan Sri Tan Kok Peng disebut dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang di sebalik kontroversi kes penggondolan Bukit Gambir.

Exco Kerajaan Tempatan, Pengurusan Lalu Lintas dan Tebatan Banjir, Chow Kon Yeow mendedahkan nama itu sebagai menjadi pertanyaan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Delima, R.S.N.Rayer.

“Mengitu laporan yang diterima, Tan Sri yang dimaksudkan adalah Tan Kok Peng,” ujar Kon Yeow semasa sesi penggulungan petang tadi.

TerkiniKon Yeow turut menafikan satu laporan akhbar berbahasa Cina yang menyebut, beliau ada menyebut untuk merujuk Kok Peng ke Mahkamah.

"Saya tidak menyebut perkara ini. Saya menyebut syarikat yang terbabit akan dirujuk ke Mahkamah," ujar Kon Yeow baru-baru tadi.

Terdahulu, Kon Yeow berkata, Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) akan mengambil langkah perundangan ke atas pemilik tanah Cangkat Bukit Gambir yang didakwa memugar tanah persendirian itu tanpa kelulusan majlis.

Ahli Majlis bagi Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Dr. Lim Mah Hui dalam menyuarat penuh majlis pula mendesak ditubuhkan satu jawatankuasa bebas bagi menyiasat projek penarahan Bukit Gambir yang dilaporkan kian menjadi tanda tanya banyak pihak.

No comments:

Post a Comment