03 April 2013

Polemik Kedah punca bubar Kerajaan Negeri PR serentak tergendala

LIM Guan Eng hari ini berkata, pihaknya akan mencari jalan untuk memastikan Kerajaan Negeri Pulau Pinang dibubar serentak dengan Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat yang lain pada Jumaat ini.

Justeru, bekas Ketua Menteri Pulau Pinang itu berkata, beliau akan mengadap Yang Di-Pertua Negeri, Tuan Yang Terutama (TYT) Pulau Pinang di Seri Mutiara, George Town.

Bagaimanapun, Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP tidak menjelaskan sebab-musabab Kerajaan Negeri tidak dibubar serentak dengan Kerajaan Pusat seperti dijangka banyak pihak.

Sumber dalaman PAS Pusat memberitahu, beberapa polemik dalam Kerajaan Kedah punca rancangan membubatkan semua Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat tergendala hari ini.

"Di Kedah, PAS ada dua kepala. Datuk Seri Azizan Razak, Datuk Mohd Pahrolrazi masing-masing mempunyai pendapat yang berbeza sekarang dan perlu disamakan sebelum Jumaat ini," ujar sumber semasa dihubungi petang tadi.


No comments:

Post a Comment

Agama purba wujud kerana adanya kontrak sosial, apa kaitannya dengan hapus hutang lapuk?

SEJARAH panjang amalan hutang dan batal hutang lapuk ( bad debt ) dalam tamadun purba Mesopotamia & Mesir (tahun 3000 ~ 1000 S.M) dulu. ...

Disqus